Виховні заходи

СЦЕНАРІЙ

1. «Родина», «рід» - які слова святі
Вони потрібні кожному в житті,
Тож народилось веселкове свято:
Прийшли сьогодні з дітьми бабусі, мами й тата.
Вітання щирі ви прийміть від нас,
Щоб був достаток в долі повсякчас
І злагода, і щастя, і тепло
Щоб всій родині радісно було!

2. З усього в світі найдорожче –
Своя сім'я і власний рід,
Бо навіть предків рідних мощі,
Оберігають вас від бід.

3. Вони уважно з того світу
(нема повітря, забуття)
Спостерігають, як їх діти
Ідуть дорогою життя.

4. Ми це не завжди помічаєм
Та у житті воно так є,
Коли ми добре пам'ятаєм
Родинне вогнище своє.

5. Якщо шануємо і множим
Свою сім'ю і родовід,
То передати своїм дітям зможем
Цю шану в спадок - заповіт,

6. Бо без сім'ї і свого роду
(такий закон Всевишній дав)
Немає нації, народу
Немає жодної з держав.

7. Родина, дорога родина!
Що може бути кращим в світі цім?
Чи більше дорожить людина
За батьківський і материнський дім?
Що може бути кращим за вечерю вдомі
За батьківським міцним словом,
Де в шумнім гомоні і в кожнім слові
Все сповнене любов'ю, а не злом?
Де можна більше зачерпнуть любові?
Де взяти більше доброти?
Як в материнськім ніжнім слові,
Як з батька щедрої руки.

8. Я пишаюся своєю Батьківщиною
Як великою і гарною родиною,
Бо в полях хліба вже колосяться,
У добробуті всі люди веселяться.
Нехай любов'ю й сонцем зігріті будуть
Працьовиті українські люди,
Бо в майбутнє віримо і знаємо
Що свою Вітчизну ми кохаємо,
Бо у кожного вона єдина
Рідна й славна наша Україна!

9. Моя Вкраїно, вистраждана доле,
Тобі б до сонця гордою цвісти,
Тебе ж із дому нелюди гонили,
І мусила свій хрест тяжкий нести.

10. Тебе з корінням - та не на попелище
Тебе у воду з каменем тяжким.
А ти злітала усе вище й вище,
Нескорена й не зламана ніким.

11. Із серця слово рідне виривали,
Палили вроду у сліпім вогні,
А ти весною знову зацвітала
У вишитім вкраїнському бранні.

12. Тебе топтали, били, розпинали,
Стріляли у калину і пісні,
А ти співала, як же ти співала!
Й верталися до саду солов'ї.

13. Моя Вкраїно, вистраждана доле,
Я - українка із прапрадідів
Схиляюсь в молитовному поклоні,
Щоб наш не перевівся родовід.

14. Батьківщина - це будинок, у якому ти живеш
Це подвір'я і стежина, по якій ти в школу йдеш
Кущ калини, запах м'яти і лелеки угорі
Це ті яблука крислаті, що так щедрі дітворі.

15. Батьківщина - це родина, батько, мати, прабатьки.
Це твоя колиска, сину, і на стінах рушники.
Це осель святкові вікна в довгождану коляду
Знай, теплом пасхальна свічка повнить силу молоду.

16. Батьківщина - все довкола: школи галасливий двір.
Сад, струмок, пшеничне поле і тополі вище зір.
А від них - у світ дорога, і куди б тобі не йти,
До батьківського порога шану і любов нести.



17. Хай слова і пісні милозвучні
Для вас лунають знов і знов,
Хай будуть в серці милозвучні
Добро, надія, віра і любов.

18. Хай вам сміється доля журавлина
Поля розлогі колосом цвітуть,
І хай червоні ягоди калини
Щасливо вашу осявають путь.


Про маму

1. Є у кожної дитини                                 
Матінка єдина -
Та, що любить нас і дбає
Розуму навчає.
Є у кожної дитини,
Навіть сиротини,
Наша мати солов'їна -
Рідна Україна.
І у кожному серденьку
Є і буде жити
Божа Мати - наша ненька,
Мати всього світу.

2. До молитви руку зложу
І прославлю Матір Божу
Щирим серцем і устами:
Мати змилуйся над нами.
Дай здоров'я ще й для тата
Для сестрички, мами й брата,
Щоби в небі з янголами
Ти утішилася з нами.
Як зростає для народу,
Обминає злу пригоду,
Помагає Вкраїні
Підніматись із коліна

3. Богиня Берегиня... Яке поетичне і загадкове наймення! Хто ж вона?

4. Берегиня - це та, що береже оселю, оберігає нас від неправильного кроку, від
непрошеного лиха та напасті. Це та, що ніколи не вимагає від нас ніяких жертв, а сама задля нас жертвує всім - навіть життям.
5. Це та, що колихала тебе маленьким, не зімкнувши очей ні на мить, молила Бога про долю для тебе і тихо співала колискову.
6. Ім'я цій Богині - Мати. Мати - це свята людина, бо з неї починається життя.
-    Якою ви хочете бачити вашу матір?
7. Це велике щастя - мати маму, любу, дорогу, щиру порадницю і заступницю, лагідну і ^_        добру. В одному арабському прислів'ї говориться, що Бог створив на світі матерів, щоб заступили Бога там, де його нема.


8. Для матері ти все дитина,
Хоч ти розрісся наче дуб,
Вона піклується тобою,
Хоч в тебе сивіє вже чуб.
Ти все для матері дитина,
Ти ціль життя її і зміст,
Вона тобі вінки сплітає,
Для тебе досягає звізд,
Вона все дбає, пам'ятає,
Готує тисячі утіх,
Вона, як ангел - хоронить,
Змете з дороги зло і гріх.

9. 3 матусі починається життя,
Вона дарує дітям щастя жити!
І кожен йде у власне майбуття,
Стрічає сонечко, що так чарівно світить.

10. Ідемо в світ. І поки ще малі.
За ручку кожного веде нас люба мати.
Нема ріднішої людини на Землі,
Її ім'я найкраще і крилате.

11. І найніжніші мамині пісні,
Прості і милі, тихі колискові.
І очі найдорожчі і ясні.

12. Свята Мадонно! Мамочко моя!
Ти завжди дітям - сонечко в зеніті!
Тобі доземно кланяюся я,
Люблю найбільше за усіх на світі!

13. Мудрість матері - то родинна святиня. Кожне її слово, кожна порада - це Книга Життя. Усе найкраще від неї: і перший «добрий день» людям, і оте відвічне «не вкради», «шануй старших», і вміння творити красу. Шануймо наших матерів!

14. В тебе, ніжна, найрідніша ласка,
В тебе, люба, найвірніша казка,
В тебе, мила, найрідніші очі,
Як струмочок, голос твій хлюпоче.
І до тебе стежки найкоротші,
І без тебе ночі щонайдовші,
Наче німб, над нами в час розлуки
Найсвятіші материнські руки.

15. Є немало мам на світі,
Мами добрі, мами світлі.
Хто така? Скажу вам я –
Рідна матінка моя
Може все на світі зробити:
Перетворити зиму на літо,
Може моря й океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти,
Може пройти крізь пустелі і хащі,
Тільки без мами не можна нізащо,
Бо найдорожче стоїть за словами –
В світі усе починається з мами.

16. Добрих слів є так багато,
Немов квітів навесні,
Всі для тебе їх зібрати
Хочу, мамо, у ці дні
Добрим словом привітати,
Моя рідна, я спішу
Ти прекрасна, ніжна мати –
Я для всіх ось тут скажу.
Хай тебе свята Марія
Не залишить у путі,
Розквітай, немов калина,
Будь щаслива у житті
Нехай сонечко сіяє,
Небо чистим хай буде,
Тобі пташка заспіває,
Щастя, радість принесе.

17. Скільки було сліз, і скільки турбот, безсонних ночей кожна з вас провела біля своєї дитини, а скільки ще попереду? Першу в житті пісню ми чуємо від мами. І цей голос нас супроводжує все життя. І всі дочки, сини, чоловіки вдячні вам за вашу турботу і любов. Тож прийміть у дарунок пісню.

18. Мамо, матінко, материнко!
Припадаю до ваших ніг.
Я - малесенька ваша частина,
Радість ваших натруджених днів.
Світло ваших ночей безсонних,
Свіжий подих п'янкої весни,
Доброта ваша, мамо, бездонна
Колисала дитячі сни
Ми зростали у вас біля серця,
На долонях ваших мужніли.
Ви для нас засвітили сонце
Щоб життям воно вашим горіло.
Можна у світі чи мало зробити,
Перетворити зиму на літо
Можна пізнати все таємниче
Та підкорити далеч космічну.
Можна характер свій подолати,
Штурмом науки вершини узяти,
Можна пройти крізь пустелі та хащі
Тільки без мами - не можна нізащо
(Разом)
Все найдорожче, що є тільки з нами,
Все починається з нашої мами.

Про тата

1. Татусю! Тільки ти, один – єдиний, мені потрібен найбільше, і кращого татуся мені не знайти. Як ніхто, ти мене розумієш, поважаєш мої думки, терпляче зносиш мої витівки. Ти хоч і гримаєш інколи на мене, але я знаю, що заслуговую на це. Я підросту і посерйознішаю. А ти і мама – найдорожчі для мене люди.

2. Батько розуму навчає,
Мати приголубить.
Ніхто мене так на світі,
Як вони, не любить.

3. Дорогі наші тата, будьте такими батьками, якими хочуть бачити вас ваші діти. Сповна даруйте доброту і любов своїм синам і донькам.

4. Мій рідний татусь не спочине й хвилини
Планує невпинно, майструє щось, клеїть.
Працює щоднини невтомно і пильно
Мій добрий татусь і задачу розв’яже,
і намалює кумедних звірят.
Ще найкращі слова для матусеньки скаже,
коли ми йдемо гуляти у парк.

5. Мій сильний татусь, він і столяр, і слюсар,
І найкращий спортсмен. Любить маму, комп’ютер.
Газети, та найбільше він любить мене!



Деякі батьки принесли свої сімейні реліквії – символи щастя, добра, здоров’я, злагоди, миру і любові. Зараз ми переглянемо їх (перегляд виставки батьківських робіт).

Ну, що ж батьки і діти, діти і батьки! Незрозуміле і довічне коло. Хай цвіте життєдайне наше поле. І не на день майбутній – на віки.

Ми вдячні всім, хто прийшов на наше свято.

Цей вечір ми проводжаємо радо,
По школі нехай лунає спів!
Співай же, весела моя громадо,
Лийся, пісне, в сяйві вогнів.

Цей день зустріли ми у дружнім колі,
Кружляє пісня гомінка.

Хай летить вона – пісня дзвінка.

Здоровим будь!”
Ведучий. Без здоров’я й сили і світ не милий – каже народна мудрість. Споконвіку правила хорошого тону зобов’язували запитувати про здоров’я рідних, близьких, знайомих, зичити здоров’я з нагоди різних свят та урочистостей. Ми настільки звикли до цього слова, що навіть не замислюємось, який це великий дар – наше здоров’я.
            “Здоровим будь!” -  така тема нашої зустрічі. А розпочнемо ми розповідь з органів людського тіла.
 Ведучий. Якось органи людського тіла посварилися між собою і вирішили більше не слугувати одне одному. Ноги сказали:
            - Чому саме ми повинні носити все тіло? Думаєте, нам легко і бігати, і стрибати, і ходити?...
Ведучий. А руки собі в один голос:
            - І ми не хочемо працювати для інших. Думаєте нам легко і писати, і малювати, і ліпити, і прати, і годувати?..
Ведучий. А рот і собі пробурчав:
            - І я не хочу пережовувати їжу для шлунка. Хай як хоче, так і перетирає їжу.
Ведучий. Очі й собі лемент учинили:
-          Ми не повинні дивитися за все тіло і постійно стояти на сторожі.
Ведучий. Сперечалися й вирішили не слугувати більше один одному. Що ж із цього вийшло? Через те, що ноги не хотіли ходити, руки перестали працювати, рот припинив пережовувати, очі заплющилися, усе тіло залишилося без їжі та руху, почало слабнути і мало не вмерло.
Ведучий. Усім органам стало дуже важко. І було б ще гірше, якби вони вчасно не отямилися і не зробили правильний висновок.
Ведучий. Ноги сказали:
            - Ні, так жити погано.
Ведучий. Руки й собі:
            - Давайте помиримося і будемо як колись, працювати разом.
Ведучий. Очі і рот промовили:
            - Звичайно, разом. І тоді все тіло знову стане здоровим і  дужим.
Ведучий. А серце зауважило:
            - Але кожна дитина повинна піклуватися про своє здоров’я, берегти кожен орган. Ви думаєте, мені легко безупинно працювати і забезпечувати всім органам працездатність? Бережіть нас.
Ведучий. Недарма народна  мудрість каже: “ Здоров’я маємо – не дбаємо а втративши – плачемо.”
Ведучий. “Бережи одяг, доки новий, а здоров’я, доки молодий”.
 Ведучий. Україна – рідна, священна земля інших дідів і прадідів. Український рід споконвіку шанував землю, хліб на столі, рушник на стіні, мамину пісню, яворову колиску, криницю із журавлем, вербу край ставка...
            Кожна людина повинні народжуватися щасливою, здоровою, жити в злагоді та любові в сім’ї, родині, державі, підтримувати та оберігати здоров’я рідних і близьких. Здоров’я людини – одна із глобальних проблем людства. У Статуті Всесвітньої організації охорони здоров’я визначено, що здоров’я – це стан повного фізичного, психічного й соціального благополуччя.
Учень 1. У козацькі часи люди були здоровіші за  сьогоднішнє покоління. Вони багато часу проводили на свіжому повітрі, працювали фізично, вели рухливий спосіб життя мали повноцінне харчування, жили серед природи, яка позитивно впливала на духовність, фізичне і психічне здоров’я.
 Учень 2. Так, так, пане-козаче. Я з вами згоден. Адже відомо, що стан здоров’я на 50% залежить від умов та способу життя, на 20% - від  впливу навколишнього середовища,  на 20% - від спадковості і лише на 10 % - від рівня розвитку медицини.
Учень 1. А що ж відбувається в Україні на початку 21 століття?
Учень 3 Сьогодні в Україні дуже складна демографічна ситуація. Протягом 1991 – 2000 років народжуваність у нашій країні зменшилася на 35 %, а смертність зросла на 18%. Дитяча захворюваність зросла майже на 20 %.
Учень 1 Здоров’я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Треба з раннього дитинства загартовувати свій організм спортом, заняттями  фізкультури, обтиратися мокрим рушником, обливатися водою, щоб організм звикав до посильних навантажень і ставав дедалі міцнішим і здоровішим.
Учень 3. Виникають хвороби через шкідливі звички самої людини, неправильне харчування, відсутність режиму праці і відпочинку.
Учитель. Давньоримський філософ Сенека говорив: “Люди не помирають, вони вбивають самі себе”.
Читець 1 Дитя цигарку витягає,
            Бо хочеться дорослим стать.
            Та сильним, гарним воно не стане,
            Бо зріст вповільнюватись став!
            Усе, що в світі є погане,
            Хлопчина в організм запхав.
            Та ще й залежність від цигарки
            Потрапив хлопець, як в капкан.
            Не допоможуть слово й лайки,
            Тепер над ним – цигарка пані.
Читець 2. Дівчата й хлопці – слабаки –
            Під вплив частенько підпадають.
Читець 3. Бо теж попробувати хочуть,
            Що то татусь біленьке п’є.
            А потім й сам сої захоче
            Й тихцем горілочки наллє.
            А яд такий усе руйнує:
            Найперш страждає голова,
Всі центри там паралізує...
Біда великою бува.
Читець 5. Дівчата й хлопці – слабаки –
            Під вплив частенько підпадають.
            Спочатку все це наче сміх,
            Та час летить, вони страждають.
            Наркотики – страшна біда.
            І молодими помирають.
            І вороття нема...Шкода.
Читець 6 Поглянь, яке чарівне небо
Нас кличе в синю висоту!
            Яке життя довкіл прекрасне!
            Яке чарівне сонце ясне!
Читець 7. Бо  неповторна кожна мить!
            Й життя у кожного єдине.
            А ти у світі цім – Людина!
Читець 8. І хай біда тебе мине.
            В хворобі щастя не буває –
Лише в здоров’ї щастя є!
            Здоров’я лиш дурний псує.
Учитель. Коли людина здорова, вона може все здолати, про все мріяти і досягти високої мети в своєму житі. А коли хвора, то ніякі її мрії не здійсняться. На жаль, на здоров’я людини впливає ще й екологічний стан навколишнього середовища. (Слайд)
Дослідник 2. Факти говорять: діти -  заручники нікотину. Більшість дітей, народжених курцями з’являються на світ із низько вагою, часто хворіють, розвиваються повільніше, ні їх однолітки, частіше вмирають у дитинстві. (Слайд)
Дослідник 1. Факти говорять: усі наркомани довго не живуть, незалежно від виду наркотика, що вживається. Вони втрачають інстинкт самозбереження – близько 60 % наркоманів протягом перши двох років вживання наркотиків роблять спробу самогубства. Багатьом з них це вдається. (Слайд)
Дослідник 2. Факти засвідчують: наркоманія – це біль, страх, відсутність майбутнього.
Дослідник1. Факти говорять: алкоголь уповільнює циркуляцію крові в судинах мозку, призводячи до постійного кисневого  голодування його клітин, унаслідок чого слабшає пам’ять і відбувається повільна психічна деградація.( Слайд)
Дослідник 2.  Пивний алкоголізм. Зазвичай думають, що це неможливо. Це не зовсім так. Пиво належить до алкогольних напоїв, хоча і слабких. Якщо людина щодня випиває близько 14 склянок пива, то вона вже алкоголік. ( Слайд)
Вчитель. А зараз я пропоную вам поринути у світ казки. Усі ми добре знаємо вислів: “Сказка ложь, да в ней намек – добрим молодцам урок.”
            Інсценізація казки “Колобок” на новий лад.
Ведучий. В некотором царстве,
            В нектором государстве,
            Жили бабка и дед
Вдвоем у реки.
Было им так грустно,
Вдоме так пусто.
Что слепили сына
Себе из муки.
Колобок. Ой, яка краса. Повітря яке чисте. Свіже. І я теж такий весь модний, красивий, сильний і, напевно, розумний... Треба мені все побачити. Щось я зовсім один, баба з дідом у полі весь час працюють. А у мене навіть друзів немає. Піду – но я, напевно, погуляю, на світ подивлюся, себе покажу, може з кимось подружуся.
Ведучий. І покотився Колобок шукати друзів. Котиться-котиться Колобок і раптом назустріч йому йде Клей Момент.
Колобок. Привіт! Ти хто?
Клей Момент Я Клей Момент. А ось ти хто? І куди тобі дорога?
Колобок. Я Колобок, вирішив світ побачити, себе показати, друзів пошукати.
Клей Момент (радісно) Ну треба ж, не встиг вийти, і тобі відразу ж пощастило. Я той, хто тобі потрібен.
Колобок. (задумуючись) Слухай, а чим від тебе так тхне?
Клей Момент. Ти що, з місяця впав? Я ж Клей “моменто море”. Береш мішок, мастиш мною, одягаєш на голову і її “зносить” .Ось це кайф. Повна від ключка, ти і я і більше ніхто тобі не потрібен. Ну що, дружитимеш зі мною?
Колобок Та и Що, я і так дихати не можу від твого аромату, а ще мішок на голову одягати, а потім її втрачати. Ні, голова мені поки потрібна на місці, і зносити її я нікому не дозволю. Іди своєю дорогою, “моменто море”, а я піду своєю.
Ведучий. І покотився Колобок далі. Котиться-котиться Колобок, а на зустріч йому йде Сигарета.
Сигарета. Привіт, друже. Ати хто і куди прямуєш?
Колобок. Я- Колобок, вирішив світ побачити, себе показати, друзів пошукати.
Сигарета. (лукаво) друзів? Це добре. Я теж шукаю весь час нових друзів, а то старі чомусь швидко стають млявим і хворими, імені не цікаво з ними грати. Сигаретку не бажаєш? Бери безплатно, мені для друга нічого не шкода.
Колобок (з побоюванням) та ні, я від своєї баби чув, що куріння шкодить здоров’ю, а крапля нікотину вбиває коня.
Сигарета. О, велике діло опеньки! І не така вже крапля, і не такий уже кінь, і не відразу вбиває. Я ж твій друг, я тебе обманювати не буду. У сигареті зовсім трохи міститься нікотину, який викликає, ну...різке звуження кровоносних судин, спазми, які можуть бути причиною паралічу, астми, туберкульозу, раку легенів, серцево - судинних захворювань. Ну, це ж неважливо. Головне, ти матимеш крутий вигляд! Велика річ перекинешся на пару літ раніше. Ну, що, зі дружитимеш?
Колобок Та ні, я ще так мало прожив, не все встиг побачити. Друга не знайшов. Краще я вже6 покочуся далі.
Ведучий. І покотився Колобок далі. Котиться-котиться Колобок, а на зустріч йому йде Алкоголь.
Алкоголь. Здорово, чуваче, ти мене поважаєш?
Колобок Як це я можу тебе поважати, якщо навіть не знаю, хто ти?
Алкоголь Теж мені проблема, він не знає, хто я такий. Я – Алкоголь, а ти хто такий?
Колобок. Я- Колобок, вирішив світ побачити, себе показати, друзів пошукати.
Алкоголь. Та кинь ти, пішли краще зі мною. Адже, там де я, завжди веселощі. А скільки причин існує, щоб побачитись зі мною.
            Для п’янства є такі приводи:
            Поминки, праздники,
            Встреча, проводы,
            Крестины, свадьба,
И развод.
Мороз, охота, Новый год
Выздоровленье, новоселье,
Успех, награда, новый чин
И просто пьянство без причин.
Ну, що підходить тобі такий друг, як я?

Колобок Ти, що здурів!? Та хіба ти можеш бути комусь другом? Мені і дід казав, що від тебе одні проблеми, нещастя, сльози. Такого “кращого друга” мені і задарма не треба. Йди ти , друже, своєю дорогою, а я піду своєю!

Ведучий. І покотився Колобок далі. Котиться-котиться Колобок, а на зустріч йому йде Наркотик.
Наркотик. Привіт, друзяко! Я –Наркотик, а ти хто і куди простуєш?
Колобок. Я –Колобок, вирішив світ побачити, себе показати, друзів пошукати.
Наркотик. Та нам з тобою просто поталанило. Ми створені одне для одного.
            Колобочок, Колобочок!
            Цей шприц для нас з тобою,
            Живем ми голкою одною,
            Вдивись в моє лице.
            Не лякайся, не лякайся,
            По скоріше ти ширяйся.
 Щоби стала оця доза ,
            Твоїм солоденьким кінцем!
Колобок.(з жахом)Та що ж це таке? Я напевно не по тій дорозі пішов. З ким не зустрінуся, всі мені лише одні захворювання пророкують та швидкої смерті бажають. І не треба мені свої наркотики пропонувати. Бабуся мені читала, що чекає людину, якщо вона вживатиме наркотики. Адже Наркоманія – це небезпечне захворювання, за якого уражуються внутрішні органи, виникають психічні розлади. Вживання наркотиків внутрішньовенно призводить до зараження СНІДом і купою інших небезпечних захворювань. Йди ти краще, Наркошо, своєю дорогою.
Ведучий. І покотився засмучений Колобок далі. Котиться – котиться Колобок далі і раптом бачить - на галявині дівчинка грає в м’яч.
Колобок. (зачарований) Привіт! Я –Колобок, а ти хто?
Спортсменка. Я, Віка, учениця 7-го класу. А ти хто?
Колобок. Я- Колобок, вирішив світ побачити, себе показати, друзів пошукати. Та щось поки не виходить. Послухай, Віко, ти мені дуже сподобалася можна, я буду твоїм другом?
Спортсменка. Другом и моїм стати, звичайно, можеш. Але у мене є деякі умови!
Колобок Які?
Спортсменка. Не пити, не курити, не вживати наркотиків, вести здоровий спосіб життя, займатися спортом, стежити за фігурою, сумлінно вчитися, поважати старших. Ну що, годяться тобі мої умови?
Колобок. Звичайно, звичайно, я згоден!
Ведучий. Так Колобок знайшов собі справжнього друга і подружився ще і з спортом.

Діти виходять з плакатом” Ми за здоровий спосіб життя!”.

«ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ДИТИНИ»
У світі існує багато правил, за якими ми живемо, щоб був лад у суспільстві. Ми вже обговорювали «Правила для учнів», «Правила та обов’язки учнів», а також основні положення Конвенції прав дитини.
         Ви маєте знати свої права та обов’язки, дотримуватися їх, виховувати в собі почуття людської гідності:
-         щоб уміти захистити себе;
-         щоб не порушувати законів;
-         щоб не припуститися невиправних помилок;
-         щоб уникати кримінальних ситуацій.
Для неповнолітніх існує закон України «Про органи і служби у справах неповнолітніх», згідно з ним, діти у віці від 11 до 14 років за вчинення злочину підлягають мірам виховного характеру, а іноді – за рішенням суду – направляються до шкіл та училищ соціальної реабілітації. А з досягненням 14 років несуть кримінальну відповідальність, що тягне за собою направлення в виховно-трудові колонії.
         - Чи мають право діти і батьки вибирати школи за здібностями? (відповіді учнів).
         - Діти, а які середні учбові заклади існують в Україні в наші дні? (загальноосвітні, гімназії, коледжі, спеціалізовані школи).
         - А в якій школі навчаєтесь ви?
         - А наша школа живе за якими-небудь законами і правилами чи у нас усе відбувається стихійно? А що це за закони?

Учень          Це правила внутрішнього розпорядку і правила поведінки гімназистів.

Учитель     Щойно ви переступаєте поріг гімназії – чуєте «роби правильно», «дій за правилами», «не порушуй правил». А навіщо вини потрібні? Можливо, було б краще, якби їх не існувало? Давайте поміркуємо над цим і уявимо собі школу без правил.
        
Три групи приготували свій проект «Школа без правил».

І група – сценка дітей на перерві.
ІІ група – сценка дітей у їдальні.
ІІІ група – сценка дітей у класі.

Учитель     «Школа без правил» - на перший погляд, звучить принадно.
Але скажіть, чи можна в такій школі отримувати хороші знання?
-         Чи буде гарантовано право дитини на освіти в такій школі?
-         Чи зможе дитина зайти в шкільну їдальню і нормально поїсти? (відповіді учнів).
-         Яке ваше право порушується при цьому? (Право на повноцінне харчування).
-         Чи відпочинете ви на перерві, коли всі будуть галасувати, бігати, нищити все?
-         Яке ваше право порушується при цьому? (Право на відпочинок, коли перерва).
-         Чи зрозуміли ви урок, чи почули про що говорив учитель?
-         Яке ваше право порушується при цьому? (Право на отримання знання).

Як ви бачите, порушення правил веде до порушення прав.
І ось для того, щоб уникнути анархії і хаосу, захистити учнів, забезпечити і упорядкувати шкільне життя, повинні існувати правила, які регулюватимуть відносини дітей, учителів і батьків.

Завдання групам.
Запишіть три основні правила поведінки на уроках, перерві, їдальні.
На уроках:
1.     Слухати вчителя
2.     Не розмовляти
3.     Не займатися іншими справами

На перерві
1.     Не бігати
2.     Слухати чергового
3.     Не кричати

В їдальні
1. Не штовхатися
2. Не говорити, коли їсиш
3. Не розкидати їжу

Учень         У Законі України «Про охорону дитинства» записано:

Стаття 1. Дитиною вважається кожна людина, яка не досягла 18 років. Дитина вимагає особливої охорони і турботи як до, так і після народження.

Стаття 6. Наша держава з моменту народження кожної дитини визнає її право на життя, старається забезпечити виживання і здоровий розвиток дитини.

Стаття 7. Кожна дитина відразу після народження має право на індивідуальність – власне ім’я і отримання громадянства.
         Захист цих прав відображається в Конвенції про права дитини.
         - Отже, чому було присвячено наше заняття?
         - Які права дитини ви вважаєте важливими особисто для себе?
         - Яка інформація була для вас новою?

         - Навіщо нам необхідно знати свої права?

ЗДОРОВІ ЗВИЧКИ -  ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

Мета: навчити дітей науці здоров’я, формувати в них уміння та навички здорового способу життя; дати новий позитивний досвід для особистого розвитку, розвинути пізнавальну активність; спонукати до прийняття адекватних рішень, сприяти розумінню взаємозв’язку між сьогоднішнім ставленням до свого здоров’я і майбутнім здоров’ям.

Вчитель. Допоки життя... Вірю, що людина спроможна, як птах, набирати духовну висоту після будь-якого падіння. Допоки життя... Тому ніколи не треба піддаватися відчаю і зневірі, займатися самоїдством, бо вони, як іржа, може роз’їсти і знищити душу. Треба вірити, боротися і неодмінно прийде перемога. (Петро Сорока)
Бог створив все для того, щоб людина була щасливою, яскраве сонце, спів пташок, усмішку мами, спілкування з друзями – це все робить нас, людей, сильними, здоровими. У цьому бутті кожній людині доводиться вибирати, адже вона має на це право. Життя заставляє нас робити вибір: що одягнути на вечірку, з ким зустрічати Новий рік, закінчувати розпочату справу чи далі її продовжувати. Зроблений вибір буде правильним, якщо усвідомити кожному, хто я є, ким хотів би стати у житті, що слід зробити, щоб цього досягти. Сьогодні хочеться, щоб ви зробили свій власний вибір щодо здорового способу життя, адже саме він робить людину вільною і незалежною, дає їй силу і натхнення у всіх її справах та починаннях. Кожен з вас проаналізує цю інформацію. Який буде висновок, ми дізнаємось в кінці виховної години.
- Що таке здоровий спосіб життя, скажіть одним словом (бліцопитування).
- Зараз ми дізнаємось, хто з нашого класу веде здоровий спосіб життя. Я ставлю питання, а ви записуєте так або ні.   (Мозковий штурм)
1.           Хто сьогодні снідав?
2.           Хто зранку робив зарядку?
3.           Хто молився зранку?
4.           Хто батькам побажав доброго дня?
5.           Хто  займається спортом?
6.           Хто займається музикою?
7.           Хто займається образотворчим мистецтвом?
8.           Хто ходить в гуртки?
9.           Хто ходить у неділю в церкву?
10.      Хто допомагає мамі вдома?
11.      Хто навідує хворих?
12.      Хто їсть свіжі овочі та фрукти?
13.      Хто вчасно лягає спати і не кладе біля себе побілку?
14.      Хто довго не сидить за комп’ютером?
15.      Хто довго спить і нічого не робить?
У кого більше “Так”, то він на шляху до здорового способу життя.
На дошці схема “Умови здорового способу життя”, а результатом сформованості здорового способу життя є культура здоров’я.
Здоров’я – це стан повного фізичного, душевного (духовного) та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороби або фізичних вад. Тому здоров’я розглядається не лише як ресурс, а як мета життя.
Кожній людині властиво допускати помилки, щоб їх було менше на шляху до досягнення гармонії у житті, постараємось продемонструвати інформацію, яку підготували робочі групи.

І група “Вплив алкоголю і куріння на життя людини”

1.           Легенда про князя Джемінида.
2.           Сценка “Зустріч хлопця з дівчиною в сучасному молодіжному середовищі”.
3.           Презентація про шкідливість алкоголю та куріння.
4.           Підведення підсумків.

 

ІІ група “Комп’ютерна залежність”

1.           Відеоролик.
2.           Обговорення представлених матеріалів.
3.           Презентація “Вплив комп’ютера на людина”
4.           Підведення підсумків. (Опитування).

ІІІ група “Узалежнення від наркотиків”

1.           Окреслення проблеми у сучасному суспільстві (Виступ учня).
2.           Поезія.
3.           Сценка” Плюси і мінуси вживання наркотиків”
4.           Презентація “Деформація особистості під впливом наркотичних речовин”
5.           Підведення підсумків. (Рекламний ролик “Живи щасливо”)

 

Вчитель

Якщо ти не знаєш ні себе, ні свого супротивника – тобі гарантований програш.
Якщо ти знаєш себе, а не  знаєш свого супротивника, можливо, ти виграєш. Якщо ти знаєш і себе, і свого супротивника – будь певний у своїй перемозі.
Хто міцний тілом може терпіти і жару, і холод. Так і той, хто здоровий душевно, здатен перенести і гнів, і горе, і радість, і інші почуття.
Як говорить українська мудрість “У здоровому тілі – здоровий дух”.

Показ уривка з короткометражного фільму “Шлях героя”. 

Учень. Розповідь про героя фільму, наймолодшого сотника майдану, воїна АТО, нашого випускника Олега Смолія.
Розповіді учнів про героїзм у наш час.

Вчитель.  Твердо вірю, що немає спокуси, яку людина не могла б побороти силою волі, терпінням та мужністю духу; нема гріха, над яким ми не могли б піднятися, ставши чистішими і міцнішими.
Кожен з нас несе в собі частку Господньої величі й благодаті, а отже й сили. Все наше життя, по суті, переборення небезпечних спокус. Хто нехтує забороненим плодом, стає Людиною з великої літери, хто зриває його – мізерніє.
                                                                                               Петро Сорока  
А на закінчення я хочу роздати вам маленьку пам’ятку

“Закони, які сприяють доброму здоров’ю”
1. Харчування
Прислів’я мудро зауважує: “Ви – це те, що ви їсте”.

2. Фізичні вправи
Вони життєво необхідні для нашого розумового та фізичного здоров’я.

3. Вода
Вода необхідна для того, щоб ми могли бачити, розмовляти, слухати, для доброго травлення.

4. Сонячне світло
Ще одна потрібна вимога для існування нашого організму.

5. Помірність
Потрібно уникати помірного вживання тих продуктів, які можуть бути шкідливими.

6.           Повітря
Воно постійно необхідне для нашого організму.

7. Відпочинок
Розслаблення, відпочинок і сон – необхідні компоненти для здорового способу життя.

8.           Довіра

Довіряти силі, що знаходиться поза нами, а саме Богові. Та ставитися з довірою до оточуючих – це життєво необхідно для нашого емоційного та фізичного існування.

Немає коментарів:

Дописати коментар